fredag 12 september 2008

Marmelad



Nu har jag gjort min berömda plommonmarmelad. En marmelad som blivit mycket uppskattad bland vänner och bekanta. Passar alldeles utmärkt på ostbrickan, rostade mackan eller en getosttoast.

I år har jag dessutom "pimpat" burkarna lite och vips så ser det mycket roligare ut. Bara etiketterna som ska inhandlas på panduro och sedan funkar de som present till vem som helst. Eller ja, kanske inte precis vem som helst som får en burk...bara vissa utvalda ;-)

Lite bildbevis finns såklart... och björnbärsmarmeladen fick vara med på ett hörn också. Blev en del burkar och jag har dessutom någon i kylskåpet och ett par har jag redan gett bort.

2 kommentarer:

Mia sa...

Mums, drömmer om ostbricka! Jag har inga plommon men kanske måste göra en omgång fikon och cashewmarmelad istället...

Anonym sa...

Hejsan!

Hittade din bloggsida via facebook, häftigt - jag begriper dock inte vad jag skulle skriva om, haha!

Har du provat att lägga in tomater i vitvinsvinäger... perfekt presenttips nu när du är på G!

Skall skicka receptet till dig sedan, hur gott som helst och uppskattat av de flesta!

Ha det fint! /Camilla i Osby