måndag 8 september 2008

Första riktiga inlägget!


Nu känns det som att jag kanske äntligen kommer igång med min blogg. Det är lite segt eftersom jag inte har århundradets bästa kamera så bilderna blir lite sisådär, men tills vidare får det vara så :)





Hur som helst... igår fick jag världens ryck när jag höll på och fixade i trädgården. Gjorde ett par höstkransar av pilgrenar, mossa och nypon från rosen som jag fick till att blomma i somras. Jag känner mig jättenöjd eftersom jag inte gjort något sådant tidigare. Visst är de kanske lite spretiga med lite grässtrån som sticker ut lite här och var, men å andra sidan ska inte allt vara sådär helt perfekt tycker jag. Man ser inte riktigt på bilden att det är en krans eftersom allt flyter ihop med den gröna växten, men jag lovar...den ÄR rund :)





Krans nummer två blidde ett hjärta som jag hängde utanför "den andra" ingången. Lägg märke till (eller inte) huset som förmodligen går under det trendiga uttrycket "chabby chict" om man nu kan säga så om ett hus. Föresten så är det inte hela huset som ser ut så, nu har ungefär halva huset fått nya kläder även om man inte ser det på just de bilderna.

Till sist vill jag bara visa en liten bild på bullarna som Julia och jag bakade igår förmiddag, visst ser de mumsiga ut?




Tjillevips! ...så var första inlägget slut.




C.










2 kommentarer:

Mia sa...

Åh, den som inte gillar hösten kan ju ta en titt på dina kransar. Väldigt snygga, och kul att bloggen är igång.

Rhodin sa...

Skulle aldrig kunna ana att du var amatör på kransar. Ursnygga verkligen!!!
Kram från Terese.