fredag 19 september 2008

Fix o trix i trädgården

Äntligen fick jag fixat klart mitt lilla projekt i trädgården. Vi har nämligen en gammal rabatt på framsidan som blivit övervuxen sedan många år tillbaka och eftersom huset håller på att kläs om har det inte varit någon idé att fixa till den heller utan det har helt enkelt fått vänta. Men nu fick jag äntligen ändan ur vagnen och förra helgen blev det klart. Jag hann rensa halva innan jag kom på att jag kanske skulle fota lite också så att man ser lite före och efter...
Man kan bara ana en liten kant vid ena sidan, resten är nästan helt övervuxen....

Visst är det lite skillnad?



Ljungen är perenn och min tanke är att fylla på med perenna växter här säsong för säsong så att om ett par år eller så vara en ganska prunkande och självförsörjande rabatt som man inte behöver lägga alldeles för mycket energi på. Ett riktigt blickfång när man kör in på gården!

Det planterades i korgar också som placerades utanför min entrédörr. Trädgårdsgruppen flyttades till framsidan för att man ska kunna njuta av de sista varma strålarna för i år...framsidan för mig är mot havet dessutom och utsikten är härlig!

Till sist fick en liten bild på rosenbusken följa med. Det växer ju vid "gamla" delen av huset som inte är omgjord ännu. Klippte ner den efter sommarens rekordväxt och den blev riktigt söt med sina mörkt orange/röda nypon så här på hösten. Innan jag klippte ner den växte den långt över fönstret och kortsidan mot dörren...

Inga kommentarer: