tisdag 23 september 2008

Loppis

Jag är en ganska ovan loppisshoppare men har upptäckt att det kan vara riktigt roligt. Det är nog bra om man har tid och kan gå runt utan ett barn som vill åka hem 3 sekunder efter att man kommit. I söndags passade jag på, eftersom Julia var hos sin pappa, att åka iväg till en ganska stor loppis som ligger bara fem kilometer bort. Mycket folk var det, faktiskt mycket mer än jag trodde, som hängde på låset och hade plockat med sig en massa fint långt innan jag hunnit komma fram. Men lite smått fick jag med mig ändå och jag känner mig riktigt nöjd. Köpte ett gäng små vaser att ha bara en blomma i eller små minibuketter som Julia brukar plocka till mig ganska ofta. Jag har inte så många snygga vaser i största allmänhet egentligen och definitivt inga i miniformat, men nu fick jag alltså fyndat lite. En träljustake för tre ljus fick hänga med också. Den ser lite oansenlig och trist ut nu, men vänta bara tills den får en skvätt vit färg på sig då kommer den bli hur söt som helst (hoppas jag). Totalt fick jag punga ut med hela 35 kr för fyra små vaser, en karaff/vas och en ljusstake...inte så dumt eller hur?



Inga kommentarer: