söndag 5 oktober 2008

Nytt i köksfönstret

Har piffat lite i mitt köksfönster i helgen. Får liksom lust till det när vinden viner utanför och regnet smattrar på rutan. Fyndade blockljus på coop forum för endast 10 kr/st. Precis lagom pris för att man ska kunna unna sig utan att det gräver hål i kassan (ett större hål då än där redan är). Jag älskar egentligen inredning i vitt, tycker det är jättesnyggt. Trots det lyckas jag ändå blanda in färger när jag ska fixa till mig själv. Jag får nog helt enkelt inse att jag är en färgstark person som gillar kontraster. Jag strävar åt vitt, men det blir färg...så är det bara.


Min kaffebryggare är något jag föresten är mycket stolt över. Det är en moccamaster som jag unnade mig när vi flyttade till huset för två och ett halvt år sedan. Hade gått o drömt om den under ett par tre år och när vi flyttade hit gjorde jag slag i saken och det har jag inte ångrat en sekund! Den kokar underbart kaffe, ett måste på morgonen för att komma igång.
Hyllan i sovrummet kom föresten upp idag, likaså hyllan till Julias rum. Slutresultatet kommer en annan dag, måste piffa lite först :)

Inga kommentarer: