tisdag 28 oktober 2008

Julias säng

Idag tänkte jag visa Julias säng. Den jag pratade om i ett tidigare inlägg. Jag bara älskar den sängen och verkligen glad över att jag lyckades fynda den på blocket. Hade letat ganska läng efter en äldre utdragssäng till henne men hittade inget jag fastnade för...eller ja, när jag väl gjorde det sprang priset iväg utanför min budget. På slutet övervägde jag att köpa en på ikea även om det tog emot. Inte för att det är något fel på deras sängar utan för att jag var ute efter en annan känsla till hennes rum...och DÅ plötsligt dök den upp!


Jag gillar speciellt formen på huvudgaveln som går i en mjuk vågform men ändå är ganska stilren.


Tavellisten satte jag upp i söndags efter att ha velat lite om var jag skulle placera den. Kom fram till att vid sängen passade bäst för just den här. Julia vill nästan alltid ligga och läsa lite själv innan hon somnar och på det här sättet kan hon lätt välja bok och sedan sätta tillbaka den innan hon ska sova (istället för att sova med boken bredvid sig i sängen).

2 kommentarer:

Stina sa...

Det där var verkligen en fin säng.:-) Kramis

Maria sa...

Hej! Kul att du tittar in hos mig, gör mig glad! Fin blogg, gillar sängen, jag skall ha en sådan till vårat framtida barn, när det nu blir!!!!
Javisst var reportaget bra, bilderna fick jag ta själv så jag är helnöjd!
Ha det så bra!