måndag 3 november 2008

Spökhelg

I helgen hade vi bjudit in några kompisar till en knytisfest med amerikanskt tema och det blev väldigt lyckat även om barnen var hysteriskt höga på socker :) Vi gjorde så att en familj hade gjort förrätt, en annan huvudrätt och en fick stå för efterrätt. Förrätten blev en kanongod pumpasoppa, huvudrätten bestod av grillad kyckling, ugnsbakas sötpotatis/potatis samt coleslaw samt några goda röror och efterrätten blev en citronpaj. Dessutom hade jag ansträngt mig något och gjort spökgodisar. Barnen fick pyssla i början och göra var sin "spökteckning" med pumpor, spindlar och sånt.

Dukningen gick i orange och svart och det blev riktigt effektfullt även om man inte kan se det på bilden (som är fotad med min kassa kamera). Eftersom jag inte har några servettringar så fick jag tillverka egna och det gjorde jag genom att vira vanlig ståltråd runt och klämma fast en spindel mellan trådarna. Om man tittar noga kan man nog urskilja en spindel på bilden... :)

4 kommentarer:

Anneli sa...

Vad härligt med en Halloween-fest
Mina barn är så stora så inget där inte - Men vi hade nån gång när de var små - Kul...
Här runt omkring kan det vara Loppisar som är öppet på helgerna nu under Höst och vinter - Sen på sommaren är det öppet varje dag - Jag kan ju inte hålla mig därifrån.. "Fniss"
Kramis/Annelie
(Tack för titten hos mig)

Lallis - liv och leverne sa...

Kul med Halloween-fest. och så fint!!
Kram Lallis

mig & alice sa...

Hejsan på dig.

Vad roligt att du lämnade ett spår när du besökte mig...då hittade jag ju på dig :-).
Låter som att det var en häärlig halloweenmiddag.

Bra intiativ som barnen säkert tyckte var hur kul som helst :-).

Här hemma blev det inte den middag vi brukar ha med barnen eftersom de två största var på egna fester :-).
Men vi hade det ganska mysigt ändå.
Ha det så gott.
Kraam
Melinda

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vad roligt det låter! Ser jättefint ut :)
Smart att dela upp det med matlagningen också!
Kram.