tisdag 4 november 2008

Skrivbord

I mitt sovrum har jag ett gammalt skrivbord som jag målat vitt. Tanken är att det ska vara min datorplats, platsen där jag betalar räkningar, surfar, bloggar, hanterar bilder, fyller i blanketter och andra skrivbordsgöromål, men ändå använder jag den inte. Ja inte mer än att titta på någon dvd i sängen ibland o så och jag undrar lite varför? Det är en härlig plats med fantastisk havsutsikt. Ett ljust och härligt rum som ioförsig inte är riktigt färdiginrett ännu. Men datorn är på plats, min stationära alltså, som har en fantastisk skärm och jobbar snabbt. Jag tror att jag helt enkelt får piffa lite mer och göra det lite mer praktiskt och "färdigt". Har börjat funder på om inte min gamla fönsterspegel ska få hänga på den väggen istället för ovanför min sänghylla? Någon som har fler tips på vad jag kan göra för att locka mig själv att sitta där istället för i köket på en stol vid köksbänken?

4 kommentarer:

Huset på kullen sa...

Tack för din kommentar!

Den fina arbetsplatsen måste du ju börja använda. Den ser ju jättemysig ut.

Kram Linda

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Skrivbordet är jättefins så klart du måste börja sitta där :)
Kan du inte sätta upp ditt fönster ovanför och en hylla med krokar under den. Sedan är det bara att ställa nåt vackert pynt på hyllan och hänga lite vackra saker på krokarna :)

Ha en underbar helg
Kram Therese

Gårdsromantik sa...

Vilken mysig arbetsplats - klart du skall sitta där!

Kram Maud

♥ Fyra årstider sa...

Vilket vackert skrivbord.
Kram Lotta