lördag 9 maj 2009

Trädgårdsfix

Efter en vecka med regn och näst intill storm ute, visade sig idag solen...skönt! Passade på att inhandla lite planteringsjord för att plantera blommor och tomatplanta som inhandlats tidigare. Det är kanske lite i tidigaste laget att plantara för sommaren redan nu, men kunde helt enkelt inte låta bli. Lite bildbevis kommer här på härligheten. Glömde dock att fota de två söta perennerna som planterats i rabatten på framsidan så, ni vet den där som jag fixade till i höstas (om ni glömt så kan ni kika här för att se den förändringen), men jag lär plantera fler perenner där så småningom så då blir det nog mer bilder därifrån.
Smultronen växer och frodas. Planterade den förra året och nu ser man massor av knoppar så det blir nog en del smultron på den i år, kul!Jag har köpt en busktomatplanta, de brukar växa bra och ge mycket tomater. Gjorde ett litet hemmagjort stativ med några blompinnar o snöre som jag virade runt...så nu kan den växa så mycket den vill. Ska köpa en körsbärstomatplanta också, de hade inga kvar när jag handlade sist så jag får köpa den vid ett senare tillfälle.
Syrenerna har börjat slå ut och jag kan knappast vänta tills den underbara syrendoften sprider sig. Den lila syrenen växer precis utanför ett av mina vardagsrumsfönster och när man öppnar brukar man känna den härliga doften när man sitter i soffan. Den vita syrenen har kommit något längre och den växer där utemöblerna står...mysigt med fika ute och känna lukten av syren...

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart =)