lördag 21 mars 2009

Vår!

Det blev en liten ofrivillig paus från bloggen som varade längre än jag trodde. Ibland kommer livet ivägen och man behöver tid för sig själv och återhämta lite energi. Mycket har hänt sedan sist och bland annat har jag fyllt 40! ...ja du läste rätt...40!! Det bästa med den dagen förutom all uppvaktning och så var nog min present från familjen...en ny KAMERA!! Jag har alltså blivit med digital systemkamera och jag är överlycklig. Borta är alla misslyckade foton (nåja, nu hänger det med på fotografen i fråga ;-) och all bildredigering av färger, kontrast o allt möjligt annat...
Bloggen ska uppdateras mer frekvent nu hoppas jag och innehålla mer kvalitativa bilder. Än så länge är jag nybörjare och har inte riktigt lärt mig alla funktioner...men det kommer framöver. Det är urkul att experimentera och min dotter är redan hur uttråkad som helt och gör allt för att slippa vara med på bild :-)

Idag blir det inte mer än ett par utomhusbilder på en av alla krokus som blommar här för fullt nu. Dessutom har det planterats lite penséer i urnorna för att fräscha till framför entren innan det blir grönt och fint i vår.

Visst är det skillnad på bilderna nu och innan?



1 kommentar:

Cc sa...

Tack för komentaren, nej jag hade inte en aning om det, oj då. Tack för informationen ; )